Prepoznaj trenutak; potez koji je u jednom času najbolji, u sledećem može biti najgori

Prepoznaj trenutak; potez koji je u jednom času najbolji, u sledećem može biti najgori

[IZ KNJIGE MIROSLAVA MIŠKOVIĆA “JA, TAJKUN] Jedna od najvažnijih sposobnosti firme ili pojedinca jeste da uoči svoj trenutak i priliku. Najbolji poslovni potez može se pretvoriti u najgori ako je povučen u pogrešnom trenutku. Na istom poslu može se zaraditi ili izgubiti veliki novac isključivo u zavisnosti od momenta u kojem povlačite potez. Ljudi greše kada ulaze u neki biznis kada je on na vrhuncu. Posao ima svoje cikluse, krivulju, i on će ubrzo početi da pada. Morate, na primer, tačno znati kada svoj biznis treba da prodate. Biznismen zna kada da kupi, kada da proda, kada da počne, kada da stane.

To pomalo liči na talenat dobrog kockara, koji oseti kada treba da uđe u igru, a ume i da na vreme izađe iz nje. Da se povuče dok još dobija, jer vidi naredni momenat, naredni korak, i zna da će na tom sledećem koraku izgubiti. Zato se povlači u pravi čas.

Prepoznaj partnera

Isto tako, od izuzetne je važnosti da čovek prepozna prave partnere za svoj biznis. Sa pogrešnim partnerom upropastićete i najbolju ideju. A ako propustite pravog, ako ga ne uočite, ako dopustite da prođe mimo vas, onda ste propustili šansu koja se, po pravilu, ne ukazuje ponovo. Sve dok se ne upustite u neki novi biznis.
O svojim partnerima morate brinuti isto koliko i o sebi, ponekad čak i više. To čovek ne sme da smetne s uma. Delta nikada nije napravila posao u kojem smo mi bili pozitivni, a druga strana izgubila. Postojali su poslovi u kojima smo mi zaradili više, a partner manje, a postojali su i poslovi u kojima su naši partneri zaradili više od nas. Ali da su izgubili dok mi dobijamo, to nećete nigde pronaći.

Korektnost i poštenje

Kada ulazite na tržište, ono što uvek morate imati u vidu jesu korektnost i poštenje. Nikad u biznisu ne smete varati. Nikada. Ako želite da trajete, morate biti pošteni. Na Zapadu se tako i radi. Reč je važnija od bilo kakvog ugovora i potpisa. Poverenje je ključ i osnova svega. Delta je stalno pokušavala, a i danas pokušava, da ovde uvede zapadne principe poslovanja. Zašto je naša banka postala najbolja? Jednostavno je: zato što nije lagala. U bankarskom poslu nije reč o trgovini novcem, nego o trgovini poverenjem – novac ćete dati onoj banci kojoj verujete. Najbolja banka biće ona kojoj se najviše veruje. Kao i najbolja firma.

Zato je Delta najjača u regionu. Pomenite Deltu bilo gde na teritoriji bivše Jugoslavije – a sad već i šire od toga – i čućete isto: Delta posluje pouzdano i pošteno; vraća kredite, plaća porez, s partnerima deli profit. Zato što ima ime i uživa poverenje, a te dve stvari su najveći kapital u biznisu i ujedno se najteže stiču. Potrebne su godine da kompanija izgradi ime i stekne poverenje.

U istoriji Delte ne postoji blokada računa, kreditna rata koja nije vraćena na vreme, plata koja je kasnila ili obaveza prema partneru koja nije ispunjena, bez obzira na to je li definisana ugovorom ili potvrđena stiskom ruke. Jer upravo takvu stvar sve vreme pokušavam: da sa Deltom bude kao kad čovek radi s Nemcima. Kod Nemaca – govorim, razume se, o velikim i ozbiljnim firmama – zaista ne treba ugovor. Nezamislivo je da vas prevari velika nemačka firma. Ja sam, dakle, Moravac koji radi na germanski način.

Strast i emocije

Posao se radi sa emocijama i strašću, ali odlučivanje mora da isključi emocije. Odluke se donose hladne glave, jer tržište je nemilosrdno i takvo treba da bude. Ono ne poznaje prijateljstvo. Poslovna korektnost je jedno, a prijateljstvo nešto sasvim drugo. Prijateljstvo može postojati na privatnom planu, čak i među poslovnim konkurentima, ali na tržištu ga nema. Ko je na tržištu najjači, pregaziće druge, ali mora biti spreman da sutra i sam bude pregažen ako se pojavi neko bolji od njega. Važno je da čovek u svojim očima ne „poleti“ previše. Onaj ko je najmoćniji na tržištu može diktirati pravila ostalima, ali ne sme da preteruje jer sve se vraća kao bumerang. Ako ne vodite računa o konkurentima i budućnosti, ako počnete da ih pobeđujete na nekorek- tan način, situacija može brzo da se preokrene.

Plivaj kao ajkula

Moji ciljevi su liderstvo, razvoj i profit. Stalno želim više. U biznisu ne postoji i ne treba da postoji krajnji domet. Velike poslovne ljude nazivaju ajkulama, misleći na njihovo predatorstvo. Sličnost postoji, ali druge je vrste. Priroda je stvorila ajkulu da se neprekidno kreće. Ako zastane, potonuće. Život poslovnog čoveka jeste život bez zastajanja. Bukvalno. Za biznismena nema penzije. Šta god da postigne, koju god želju i cilj da ostvari, ne sme da stane. Uvek gledajte šta je sledeće i idite dalje.

Post navigation

0 razmišljanja o “Prepoznaj trenutak; potez koji je u jednom času najbolji, u sledećem može biti najgori”

  • pre 6 година

    Najvažnije je utvrditi cilj do kojeg želiš doći…. I izabrati pravi put za ostvarenje istog…

  • pre 6 година

    Za dobru poslovnu odluku mora biti preduslov koji zavisi iskljucivo od trzista, analize informacija, koliko vam konkurencija smeta na trzistu sa napomenom da li je ono u padu ili rastu i kada osetite pravi “puls” trzista tada donosite pravu poslovnu odluku.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.